Ofte når vi træner, kommer vi fra en stresset hverdag, bruger en time og derefter ud i det pulserende liv igen. Det kan være svært at komme helt ind til sig selv på så kort tid, hvis der aldrig er tid til fordybelse.

 

BodyResources arbejder med fordybelse. Fordybelsen bruger vi til at få præcisionen med i alle øvelser. Hver enkelt deltager skal få optimal kendskab til sin krops forcer og svagheder, sådan at der kan trænes optimalt.

 

Hvordan virker kroppen – muskulaturen - hver enkel muskel – hvor er jeg stærk – hvor er jeg svag – hvad skal der til for at optimere min krop – både når jeg træner og i mit hverdagsliv/arbejdsliv.

 

Vi har altid små hold. På den måde sikre vi at undervisningen kan tage udgangspunkt i den enkelte deltager. Hver deltager kan arbejde ud fra egne behov og niveau. Derfor behøver man ikke have kendskab til Pilates og Yoga på forhånd.

 

Udover at vores træning smidiggører kroppen, styrker og opbygger kroppens muskulatur, ser vi vores træningsform som en fysisk og psykisk udrensning.

Vi renser Kroppen, renser Hovedet og renser Hjertet gennem træning, og får alle dele til at arbejde sammen igen. Ved på denne måde at  forbinde Krop, Hoved og Hjerte,  kan man begynde at lytte til sig selv.
Mærke hvornår man overbelaster kroppen fysisk, og hvornår man overbelaster den psykisk - er stresset.

Hvis der ikke er forbindelse mellem Krop, Hoved og Hjerte, vil mange opleve at psykiske belastninger, så som stress sætter sig som fysiske belastninger i kroppen. Mange vil opleve at de ikke får registreret kroppens signaler, hvilket kan medføre massive fysiske smerter som igen kan give psykisk stress. 

 

Hvorfor Pilates

Vi bruger det til at forbinde hoved og krop - koordinering mellem bevægelse og vejrtrækning.

Pilates arbejder med udgangspunkt i og omkring rygsøjlen. Gennem Pilates øvelser kan man mærke sin dybe muskulatur og derigennem få kendskab til sin krop - både sine styrker og begrænsninger.  Pilates arbejder på at opbygge styrken om rygsøjlen.

 

Hvorfor Yoga

Yogaen bruger vi til at åbne kroppen op. De fysiske spændinger og låste steder i kroppen åbner vi gennem yoga øvelser - strække forkortede og låste muskler og sener.
Yogaen kan være med til at åbne både fysiske og psykiske spændinger som har sat sig i kroppen.

 

Hvorfor mentaltræning

Vi bruger åndedræt og mentaltræning til at komme i balance psykisk og fysisk.

Mentaltræningen sørger for at få tempoet ned og træne kroppen i at være tilstede i nuet og træne registreringsevnen.

Vi bruger hele tiden vejrtrækningen som redskab. Holde fokus – som iltning af kroppen – som indre og ydre ro – som afstresse – som optimal lunge kapacitet.